Pan Żubr we własnej osobie to program edukacji ekologicznej wykorzystujący nowoczesne technologie jako medium poszerzania wiedzy i propagujący ochronę zagrożonych gatunków zwierząt i roślin, zlokalizowanych na obszarach chronionych Karpat.
Celem gry jest wypuszczanie na wolność zwierząt dostępnych w piramidzie aż do wypuszczenia żubra europejskiego. Proces przenoszenia zwierząt do zagrody i późniejszego ich wypuszczania polega na rozwiązywaniu testów z pytaniami dotyczącymi poszczególnych gatunków. W ciągu jednego dnia gracz może rozwiązać tylko jeden test. O zwycięstwie gracza decyduje wyhodowanie i wypuszczenie na wolność Pana Żubra jak najkrótszym czasie.
Pierwszym krokiem gracza jest wybór jednego z odblokowanych gatunków w piramidzie zwierząt. Po najechaniu kursorem na poszczególne podobizny gatunków gracz ma podgląd nazwy zwierzęcia oraz czasu, który będzie potrzebny do jego wyhodowania. Kliknięcie w podobiznę jest jednoznaczne z wyborem gatunku i rozpoczęciem testu z pytaniami.
Po dokonaniu wyboru, gracz musi odpowiedzieć na kilka przygotowanych pytań dotyczących danego gatunku. Aby pomyślnie przenieść zwierzę do zagrody potrzebne jest udzielenie poprawnej odpowiedzi na wszystkie pytania w teście. Uwaga! Gracz może rozwiązać tylko jeden test dziennie.
Po pozytywnym zdaniu testu, rozpoczyna się hodowla gatunku. W zagrodzie pokazuje się podobizna zwierzęcia. Liczba w rogu oznacza ile dni potrzeba na wyhodowanie poszczególnych gatunków.
Gatunki potrzebują różnej liczby dni na wyhodowanie. Gdy osobnik będzie już gotowy by wypuścić go na wolność, na jego ikonie w Zagrodzie pojawi się wykrzyknik.
Po wybraniu gotowego do wypuszczenia zwierzęcia, gracz musi zaznaczyć ulubione siedliska tego gatunku. Uwaga! Warto dobrze się zastanowić. W razie pomyłki hodowla rozpocznie się od nowa.
By przejść na wyższy poziom gracz musi wyhodować i wypuścić na wolność ¾ gatunków z niższego poziomu piramidy czyli idąc od najniższego poziomu będą to odpowiednio 5, 4, 3 i 3 gatunki na kolejnych poziomach.
Zwycięża gracz który wyhoduje i wypuści na wolność Pana Żubra w jak najkrótszym czasie.
Weź udział w konkursowych edycjach gry “Pan Żubr we własnej osobie”
Czekają cenne nagrody!
Program edukacji ekologicznej wykorzystujący nowoczesne technologie jako medium poszerzania wiedzy i propagujące ochronę zagrożonych gatunków zwierząt i roślin, zlokalizowanych na obszarach chronionych Karpat.