Pan Żubr we własnej osobie

Samouczek

Pan Żubr we własnej osobie to program edukacji ekologicznej wykorzystujący nowoczesne technologie jako medium poszerzania wiedzy i propagujący ochronę zagrożonych gatunków zwierząt i roślin, zlokalizowanych na obszarach chronionych Karpat.

Celem gry jest wypuszczanie na wolność zwierząt dostępnych w piramidzie aż do wypuszczenia żubra europejskiego. Proces przenoszenia zwierząt do zagrody i późniejszego ich wypuszczania polega na rozwiązywaniu testów z pytaniami dotyczącymi poszczególnych gatunków. W ciągu jednego dnia gracz może rozwiązać tylko jeden test. O zwycięstwie gracza decyduje wyhodowanie i wypuszczenie na wolność Pana Żubra jak najkrótszym czasie.

  1. Wybór gatunku do hodowli

    Pierwszym krokiem gracza jest wybór jednego z odblokowanych gatunków w piramidzie zwierząt. Po najechaniu kursorem na poszczególne podobizny gatunków gracz ma podgląd nazwy zwierzęcia oraz czasu, który będzie potrzebny do jego wyhodowania. Kliknięcie w podobiznę jest jednoznaczne z wyborem gatunku i rozpoczęciem testu z pytaniami.
    samouczek_1.jpg

  2. Udzielenie odpowiedzi na pytania

    Po dokonaniu wyboru, gracz musi odpowiedzieć na kilka przygotowanych pytań dotyczących danego gatunku. Aby pomyślnie przenieść zwierzę do zagrody potrzebne jest udzielenie poprawnej odpowiedzi na wszystkie pytania w teście. Uwaga! Gracz może rozwiązać tylko jeden test dziennie.
    samouczek_1.jpg

  3. Rozpoczęcie hodowli gatunku

    Po pozytywnym zdaniu testu, rozpoczyna się hodowla gatunku. W zagrodzie pokazuje się podobizna zwierzęcia. Liczba w rogu oznacza ile dni potrzeba na wyhodowanie poszczególnych gatunków.
    samouczek_1.jpg

  4. Gotowość do do wypuszczenia

    Gatunki potrzebują różnej liczby dni na wyhodowanie. Gdy osobnik będzie już gotowy by wypuścić go na wolność, na jego ikonie w Zagrodzie pojawi się wykrzyknik.
    samouczek_1.jpg

  5. Wypuszczenie gatunku na wolność

    Po wybraniu gotowego do wypuszczenia zwierzęcia, gracz musi zaznaczyć ulubione siedliska tego gatunku. Uwaga! Warto dobrze się zastanowić. W razie pomyłki hodowla rozpocznie się od nowa.
    samouczek_1.jpg

  6. Przejście na wyższy poziom

    By przejść na wyższy poziom gracz musi wyhodować i wypuścić na wolność ¾ gatunków z niższego poziomu piramidy czyli idąc od najniższego poziomu będą to odpowiednio 5, 4, 3 i 3 gatunki na kolejnych poziomach.
    samouczek_1.jpg

  7. Warunki zwycięstwa

    Zwycięża gracz który wyhoduje i wypuści na wolność Pana Żubra w jak najkrótszym czasie.
    Weź udział w konkursowych edycjach gry “Pan Żubr we własnej osobie”

    • I tura konkursowa będzie trwała od 2 stycznia 2023 - 31 maja 2023
    • II tura konkursowa będzie trwała od 1 września 2023 - 31 stycznia 2024
    • Poszerzaj wiedzę o karpackich gatunkach w serwisie swiatkarpat.pl
    • Graj systematycznie
    • Wybieraj mądrze

    Czekają cenne nagrody!

    samouczek_1.jpg

Pan Żubr

Gra

Program edukacji ekologicznej wykorzystujący nowoczesne technologie jako medium poszerzania wiedzy i propagujące ochronę zagrożonych gatunków zwierząt i roślin, zlokalizowanych na obszarach chronionych Karpat.

Zapraszamy do uczestnictwa w konkursie:

  • I tura konkursowa będzie trwała od 2 stycznia 2023 - 31 maja 2023
  • II tura konkursowa będzie trwała od 1 września 2023 - 31 stycznia 2024
Zagraj już teraz

Projekt współfinansowany

Projekt "Świat Karpat" jest dofinansowany ze środków Mechanizmu Finansowego EOG 2014-2021 w ramach programu: „Środowisko, Energia i Zmiany klimatu”
Fundusze Europejskie