Bocian i żaby – zabawa w odgrywanie ról
Scenariusze i ćwiczenia

Bocian i żaby – zabawa w odgrywanie ról

Siedliska wodne i mokradłowe
Cel:

Zabawa i relaks.

Treść:

Uczniowie angażują się w zabawę polegającą na odgrywaniu bociana i żab.

Aranżacja sali:

Najlepiej, jeśli zabawa odbywa się na zewnątrz. W pomieszczeniach zamkniętych wymagana jest wystarczająca przestrzeń do poruszania się.

Wiek:
7 - 11
Przedmiot:
Biologia Przyroda Edukacja wczesnoszkolna
Potrzebne materiały:

Chusta lub szal do zasłonięcia oczu.

Wprowadzenie

Zabawę można przeprowadzić podczas wycieczki lub jako część lekcji prowadzonej w terenie, kiedy trzeba utrzymać uwagę dzieci poprzez wprowadzenie zmiany aktywności. Zabawa ta, zastępująca pogadankę lub inne ćwiczenia, może pomóc dzieciom zrelaksować się i zwiększyć ich zdolność do skupienia się na nauce.

Instrukcja postępowania

  1. Wybierz jedno dziecko, które wcieli się w bociana i zakryj jego oczy chustą lub szalem. Jego zadaniem będzie polowanie na żaby. Aby zabawa była bardziej autentyczna, „bocian” może wyciągnąć ręce do przodu (reprezentujące dziób) podczas gry i klaskać nimi, aby imitować otwieranie i zamykanie dzioba bociana.
  2. Pozostałe dzieci są żabami. Ich zadaniem jest skakanie wokół bociana i wydawanie „rechoczących” dźwięków. Im bardziej żaby rechoczą, tym większa szansa, że bocian je złapie. Żaby mogą poruszać się tylko skacząc w pozycji kucznej.
  3. Kiedy bocian złapie żabę, ta przejmuje rolę bociana i zabawa jest kontynuowana.

Projekt współfinansowany

Projekt "Świat Karpat" jest dofinansowany ze środków Mechanizmu Finansowego EOG 2014-2021 w ramach programu: „Środowisko, Energia i Zmiany klimatu”
Fundusze Europejskie