Na mapie uczniowie przyporządkowują nazwy krajów karpackich, ich flagi państwowe oraz cechy charakterystyczne Karpat w poszczególnych państwach.
Zapoznanie się z państwami, na których terenie leżą Karpaty oraz poznanie typowych cech tych gór w poszczególnych krajach.
Uczniowie układają poszczególne części puzzli tak, aby otrzymać mapę Karpat.
Zapoznanie się z mapą Karpat i krajów karpackich.
Najpierw uczniowie otrzymują teoretyczne informacje na temat barwników używanych w życiu codziennym, a następnie starają się potwierdzić ich obecność w różnych materiałach naturalnych.
Uwrażliwienie na różnorodność kolorów wokół nas, poznanie źródeł naturalnych barwników i zainteresowanie dzieci alternatywnymi sposobami barwienia tkanin.
Dzieci określają typy ekosystemów na podstawie obliczonego wskaźnika różnorodności biologicznej.
Zrozumienie różnic w bioróżnorodności różnych ekosystemów z wykorzystaniem wzorów matematycznych.
Dzieci za pomocą kart pracy zapoznają się z ziołami najczęściej stosowanymi w lecznictwie, poznają różnorodne właściwości lecznicze ziół, a także inne możliwości ich zastosowania. Jeśli warunki na to pozwalają, dzieci mogą spróbować odgadnąć zapach poszczególnych gatunków.
Uczniowie wykonują świece z węzy pszczelej.
Poznanie różnych zastosowań produktów pszczelich oraz samodzielne zrobienie świecy.
Uczniowie uzupełniają kartę pracy metodą przyporządkowania.
Rozpoznawanie owoców i kwiatów wybranych gatunków drzew.
Dzieci wcielają się w gatunki drzew, a nauczyciel przeprowadza symulację przenoszenia chorób w naturalnym, zróżnicowanym lesie i w monokulturze leśnej.
Uświadomienie sobie znaczenia różnorodności gatunkowej oraz zagrożenia związanego z jej zmniejszaniem się.
Uświadomienie sobie znaczenia zapachu w życiu człowieka. Pobudzenie kreatywności i wyobraźni.
Uczniowie badają i wykonują ćwiczenie polegające na obserwacji przenikania wody przez żwir, piasek i glinę, zgodnie z instrukcjami.
Zrozumienie, że skały macierzyste i gleba różnią się przepuszczalnością wody.
Uczniowie angażują się w zabawę polegającą na odgrywaniu bociana i żab.
Zabawa i relaks.
Uczniowie udają polującego bociana.
Relaks i stanie się świadomym siebie.