Las to nie tylko obszar pokryty drzewami. Jest to przede wszystkim złożony ekosystem, w którym oprócz drzew żyją tysiące innych organizmów – od mikroskopijnych bakterii i grzybów po duże drapieżniki, takie jak niedźwiedzie i wilki. Wszystkie te organizmy leśne są połączone złożoną siecią zależności, tworząc niezwykły system, który pomaga stabilizować klimat i regulować reżim hydrologiczny w ekosystemie, oczyszcza powietrze, produkuje drewno i owoce leśne a ludziom zapewnia miejsce rekreacji.
Uczniowie uzupełniają kartę pracy metodą przyporządkowania.
Rozpoznawanie owoców i kwiatów wybranych gatunków drzew.
Dzieci wcielają się w gatunki drzew, a nauczyciel przeprowadza symulację przenoszenia chorób w naturalnym, zróżnicowanym lesie i w monokulturze leśnej.
Uświadomienie sobie znaczenia różnorodności gatunkowej oraz zagrożenia związanego z jej zmniejszaniem się.
Dzieci bawią się w pająka i jego ofiarę.
Poznanie małego cudu natury – pajęczyny, zrozumienie w jaki sposób powstaje, jakie jest jej przeznaczenie i jak potencjalnie może być wykorzystana przez człowieka.